wtorek, 6 listopada 2012

niby-nutella, czyli powidła śliwkowe z kakao

Jakiś czas temu zrobiłam wspaniałe powidła śliwkowo-czekoladowe. Stały się popularne w tym sezonie, postanowiłam i ja wypróbować swoich sił. Uwielbiam czekoladę i kakao w każdej postaci, te powidła to mój absolutny faworyt.
Jeśli uda Wam się jeszcze kupić śliwki w rozsądnej cenie, a nie macie w zanadrzu takiego cudeńka, to gnajcie czym prędzej na poszukiwania.



U mnie wersja minimalistyczna (3 średnie słoiczki):
  • 1 kg śliwek
  • 100g cukru
  • 50g kakao
Śliwki umyłam, usunęłam z nich pestki i rozdrobniłam blenderem. Całość przerzuciłam do brytfanny i zasypałam cukrem. Możliwe, że będziecie musieli dodać go więcej - wszystko zależy od tego jak słodkie będą Wasze śliwki. Smażyłam je tak, mieszając co jakiś czas przez godzinę. Po tym czasie dodałam kakao i smażyłam kolejne 20-30 minut, mieszając co chwilę. Po tym czasie przełożyłam powidła do wyparzonych słoików, zamknęłam szczelnie i zapasteryzowałam w garnku z odrobiną gotującej się wody (15 minut).


Przepis dodaję do akcji "Domowy wyrób".

8 komentarzy:

  1. Robiłam, dodałam też czekolady mmm...pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis genialny! Pierwszy raz zrobiła mi je moja babcia, a później trafiłam tutaj i zrobiłam swoją wersję, która jest obłędna :) Jedno ale: nie mogę się zgodzić co do kaloryczności tej nutelli - z 1 kg śliwek po usmażeniu ich zmieni się ich gramatura, ponieważ odparuje woda i nie będzie ich już 1 kg, tak więc na 100 g kaloryczność gotowych powideł będzie większa niż 84 kcal, racja? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem Twojej opinii, czy się mylę? :)

      Usuń
    2. o popatrz, masz rację :) niestety, masa się zagęszcza, więc w 100g gotowych powideł będzie pewnie i 2 razy tyle. :)
      nie jestem niestety w stanie tabelki z ekcal poprawić, by była wiarygodna. nie zważyłam powideł po ich przyrządzeniu. następnym razem na pewno o tym pomyślę i zedytuję ten wpis :)
      dzięki za czujność i pozdrowienia!

      Usuń
  3. A jak już nutella jest gotowa, to jakie macie pomysły na jej serwowanie?? CZy warto ją zrobić zimą z mrożonych śliwek - nie chce mi się czekać:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepsza po prostu do kanapek. super smakuje też z naleśnikami czy słodkimi placuszkami, racuchami. albo zjadana po prostu ze słoika :D
      jasne, mrożone śliwki będą też ok :)

      Usuń
  4. Pyszny przepis. Ostatnio poszukuje zdrowych przepisów, które w smaku upodobniłyby się choć troszkę do tradycyjnej nutelli ;] Jestem teraz na etapie mieszania kakao z awokado, ale ten przepis również intryguje. Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam nutellę z fasoli, nutellę z awokado, ale wersji z powidłami śliwkowymi jeszcze nie doświadczyłam. Oryginalny pomysł!

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)