środa, 30 stycznia 2013

prosty i pożywny obiad dla zapracowanych - kasza z warzywami

Jeden egzamin w tej sesji za mną, na szczęście wszystko poszło gładko jak po maśle :) Teraz tydzień nauki przede mną i będę już niedługo mogła spalić wszystkie notatki z chemii jakie tylko mam!
Kryzys na razie zażegnany, niebawem wracam z nowymi przepisami i obiecanymi poradami kulinarnymi.
W tym miejscu chciałabym również podziękować Wam, drodzy czytelnicy za pierwsze 50 000 odwiedzin, jakie było mi dane wczoraj wychwycić! Jesteście niezawodni i często mnie szokujecie tym, co wpisujecie w google ;) Przybywajcie dalej, piszcie komentarze i dawajcie znać, które przepisy wypróbowaliście, jak wyszły, czy smakowały, czy się podobały :)


Składniki (na 2 porcje)
  • 120g kaszy gryczanej - nieco ponad pół szklanki suchej kaszy (u mnie nieprażona, która zachowuje więcej wartości odżywczych i ma delikatniejszy smak, niż kasza prażona, jaką najczęściej można dostać w sklepach - polecam poszukać jasnej, nieprażonej wersji, powinna zasmakować dzieciom! :))
  • 300g mieszanki warzywnej mrożonej (marchewka, pietruszka, kalafior, dowolne inne warzywka)
  • 100g fasolki szparagowej
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku (opcjonalnie; jeśli lubicie i możecie sobie na to pozwolić)
  • 80g sera żółtego
  • oregano, bazylia, natka pietruszki, koperek, pieprz
  • sos sojowy (opcjonalnie)
  • łyżka oleju rzepakowego
Kaszę ugotujcie według przepisu na opakowaniu - zazwyczaj przy gotowaniu na sypko, na szklankę kaszy gryczanej przypadają 2 szklanki wody. Cebulę posiekać na drobną kostkę. Na dużej patelni rozgrzać olej i zeszklić na nim cebulę. Po chwili dodać przeciśnięty przez praskę lub posiekany drobno czosnek, zamieszać i dodać mieszankę warzywną oraz fasolkę szparagową. Zawartość patelni zamieszać i nakryć pokrywką na 2-3 minuty, po czym podlać odrobiną wody lub bulionu, znów zamieszać, doprowadzić do wrzenia i dusić przez około 5 minut na wolnym ogniu. 
Jeśli używacie warzyw świeżych lub rozmrożonych, w tym momencie możecie doprawić danie i zdjąć je z ognia. 
Jeśli jednak używacie warzyw mrożonych, polecam dusić je jeszcze kilka minut, sprawdzając co jakiś czas czy wszystkie warzywa są już miękkie. Na końcu wystarczy doprawić danie. 
Podawać z ugotowaną na sypko kaszą, posypane startym serem żółtym. :)

Przepis dodaję do akcji "Studenckie gotowanie".

2 komentarze:

  1. To przepis dla mnie:) Prosty i smaczny. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm wyszło wyśmienite mmmm ;) dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)