piątek, 4 maja 2012

ciecierzycowe-love

składniki:
  • ciecierzyca - 1/2szkl suchych nasion
  • ziemniaki - 4małe sztuki, pokrojone w słupki
  • papryka czerwona - 1 średnia sztuka sztuka
  • marchewka - 1 duża sztuka
  • szpinak - 100g świeżych liści
  • łyżka oliwy
  • 3 ząbki czosnku
  • pieprz, curry, papryka, zioła prowansalskie i wszystko co lubicie - jak najwięcej przypraw
ciecierzycę moczyć przez 12h, ugotować do miękkości.
 pokrojone w słupki ziemniaki wrzucić na patelnię z oliwą i dusić pod przykryciem kilka minut, mieszając co jakiś czas.
w tym czasie pokroić paprykę na niewielkie paseczki, marchewkę w plasterki, a czosnek przecisnąć przez praskę lub posiekać drobno.
do ziemniaków dorzucić paprykę i marchewkę, dusić do miękkości (ja podlewałam wodą z gotowania ciecierzycy). następnie dorzucić szpinak i ciecierzycę, czosnek i przyprawy. dokładnie wymieszać. po chwili zdjąć z ognia i podawać. :)

danie jest bogate w białko, błonnik i witaminy. :) warzywa i strączki, czyli bogactwo zdrowia!

tygodniowy wyjazd do warszawy wspominać będę jeszcze długo. udało mi się zobaczyć kilka wspaniałych miejsc, w których jeszcze nie byłam, ugotować kilka wyśmienitych potraw, których jeszcze nie jadłam i odpocząć tak, jak dawno nie odpoczęłam. : ) powyżej kawałek mojej wyprawy od kuchni.

Przepis dodaję do akcji "Festiwal kuchni indyjskiej", "Dania upiększające skórę" oraz "Czas na piknik".

1 komentarz:

  1. ciecierzycy nie jadłam, ale spróbuję:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)