wtorek, 25 września 2012

Dieta strukturalna w praktyce, czyli o odchudzaniu weekendowym słów kilka

Jakiś czas temu wypożyczyłam z biblioteki książkę Marka Bardadyna pt. "Nałóg jedzenia". Jej prostota tak mnie ujęła, że pobiegłam po kolejne pozycje, a jego "Odchudzająca książka kucharska" leży już nawet na mojej półeczce książkowej.
To nie są zwyczajne poradniki, a dieta jest również nietuzinkowa. Jako studentka dietetyki bardzo dużo czytam na ten temat i wypożyczam chętnie również wszelkie poradniki czy książki o dietach, by poznać punkt widzenia i trochę faktów. Zwykle jednak jestem sceptycznie nastawiona do tego, co czytam i nie wierzę, że przedstawiane tam metody mogą działać CUDA.
Dieta strukturalna to sposób na zdrowe życie, odzyskanie witalności i energii oraz wzmocnienie organizmu. Cytując za stroną internetową diety - "zalecane są naturalne produkty o maksymalnej zawartości najbardziej wartościowych składników odżywczych – witamin, składników mineralnych, przeciwutleniaczy – i minimalnej kaloryczności." Jemy, ile chcemy, dostarczamy organizmowi wszystkich najważniejszych składników odżywczych oraz maksymalnych dawek witamin, spożywając produkty z listy produktów strukturalnych, przy czym produkty zalecane powinny stanowić minimum 2/3 naszego dziennego jadłospisu.
W swoich książkach doktor Bardadyn naukowo uzasadnia wybór produktów do diety, przedstawia przepisy na Eliksiry młodości (koktajle bogate w naturalne i odżywcze składniki) oraz uczy zdrowego podejścia do jedzenia i zdrowych wyborów.
Mnie zainteresowała propozycja Odchudzania weekendowego, o której można więcej przeczytać w książce o takim samym tytule. Nie mam nadwagi, co najwyżej kilka kilogramów, których nie chcę i trochę nawyków, których chcę się pozbyć oraz mnóstwo energii, którą ciężko mi z siebie wydobyć. Jednak weekendowe seanse mogą również skutecznie pomóc tym z Was, którzy mają tych kilogramów trochę więcej, dzięki ciekawym zjawiskom zachodzącym w naszym ciele. Polecam gorąco zapoznanie się z tą literaturą osobom, które byłyby zainteresowane tą dietą, ponieważ sam fakt, iż się wie co i kiedy jeść to za mało. Warto zrozumieć także, dlaczego tak się dzieje i co wpływa na to, iż ta metoda jest skuteczna.
Ja, po swojej pierwszej weekendowej sesji czuję się wspaniale, po prostu lekko. Miałam mnóstwo energii, choć spożywałam o dużo mniej kalorii, niż zwykle. Mogłam też weekend spędzić aktywnie, nie musiałam siedzieć w kuchni, na przygotowanie koktajli wystarczyło mi kilka minut, a produkty do nich użyte kosztowały mnie mniej więcej tyle, co zwykle.
I co ciekawe, zawsze twierdziłam, że nie lubię soku pomidorowego, mimo iż go nigdy nawet nie spróbowałam. Okazało się, że w połączeniu z tuńczykiem zdał egzamin i już tęsknię do kolejnego razu! Oto jak dieta potrafi być prosta, zdrowa i smaczna! Życzę Wam tego samego! : )

1 komentarz:

  1. hej, jestem wlasnie na weekendowej i jestem glodna :( tosia

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)