sobota, 3 listopada 2012

banalnie proste, idealne kokosanki


Dziś niedietetycznie, inaczej niż zwykle. Kokosanki. Rodzinna tradycja kupowania ich na Wszystkich Świętych. Pyszne, słodkie, mięciutkie i wilgotne w środku, z chrupiącą zrumienioną skórką. Wykonanie to zaledwie kilka minut, kilka złotych i mnóstwo przyjemności! Zrobiłam je wczoraj po raz pierwszy w życiu, ale już teraz wiem, że na pewno nie po raz ostatni!

Składniki (na około 18 sztuk)

  • 3 białka (z małych jajek - jeśli macie większe, to wystarczą 2)
  • 150g wiórek kokosowych
  • 1/3 szklanki cukru
  • łyżka mleka (opcjonalnie)
Białka ubić na sztywną pianę (ja dodaję do ubijania zawsze szczyptę soli i cukru). Dodać wiórki kokosowe oraz cukier i połączyć je ze sobą. Jeśli masa jest zbyt sypka i nie chce się trzymać, można dodać również mleko. Formować rękami kuleczki i spłaszczać je delikatnie.
Piec 15minut w 175 stopniach.



Przepis dodaję do akcji "Szukamy alternatywy dla mąki pszennej".

7 komentarzy:

  1. Ja również bardzo lubię kokosanki i też robię je sama :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całą sobą popieram akcję o alternatywach dla pszennej mąki! Oprócz zdrowia, to takie kreatywne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. są genialne !!! w 15 minut zniknęła cała miska!! buuuu ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. czy ubite białka z cukrem i kokosem trzeba ubijac mikserem czy polaczyc lyzka? z gory dziekuje za pomoc!

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)