środa, 19 lutego 2014

pyszna sałatka z kapusty pekińskiej i papryki z oliwkami

też tak macie, że czas na urlopie zdaje się płynąć w trybie przyspieszonym? mam wrażenie, że minął dzień lub dwa, a tu budzę się o 6 rano i okazuje się, że minęło jednak jakimś cudem sporo więcej ;)
ostatnio raczyłam się w sporych ilościach sałatkami i surówkami - to chyba z tęsknoty za wiosną, która intensywnie się dobija i słyszę jej intensywne pomruki. może to pora na powolne wybudzanie się ze snu zimowego? nie wiem, odpowiedź na to pytanie jest trudna, ale faktem jest, że czuję ogromne pokłady energii, gdy za oknem jest tak pięknie jak teraz :)
koniec gadania - zapraszam do wspólnego gotowania!

Składniki (na 2 porcje)
  • 5-6 liści kapusty pekińskiej
  • pół średniej papryki czerwonej
  • oliwki (jeśli nie lubicie możecie dać np. ogórek kiszony lub pominąć)
  • 2 łyżki oleju / oliwy
  • łyżeczka soku wyciśniętego z cytryny
  • zioła prowansalskie (świeże lub suszone - bazylia, oregano, majeranek, tymianek)
  • pieprz, sól, papryka słodka
  • pokrojone w kostkę jajko (opcjonalnie)


Dzisiaj jeden z banalnych przepisów typu: poszatkuj wszystko, pokrój jak lubisz, wrzuć do miski i wymieszaj. Szefowa kuchni ma tylko jedną radę - najpierw przyrządź dressing (olej, sok z cytryny, przyprawy, zioła), a następnie do niego dodawaj resztę składników.
Najlepiej smakuje jako danie samodzielne (przekąska, drugie śniadanie) lub jako dodatek do obiadu czy innego posiłku.
W wersji wegetariańskiej pomijamy jajko, które zostało dodane spontanicznie dla wzbogacenia sałatki w wartości odżywcze :) Nie jest to element konieczny - bez niego smakuje równie dobrze!
Smacznego!

9 komentarzy:

  1. cudo. muszę taką zrobić sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam sałatki z kapusty pekińskiej, a wszystkie z nią w roli głównej uwielbiam :) Zazwyczaj dodaję jeszcze kukurydzę i starte jabłko i trochę musztardy do dressingu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie mam ochotę na taką sałatkę, muszę jutro zrobić

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć:)

    Chciałbym Cię serdecznie zaprosić do rejestracji na forum skierowanym szczególnie do blogerów, gdzie możesz się dzielić swoją wiedzą i wsparciem:
    www.twojasylwetka.cba.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Agatko, umknęły mi Twoje dwa ostatnie posty! Na moim telefonie lista czytelnicza wyświetla się tylko do 4 blogów (wtf) i niestety tak bywa, a szlag by to, bo przegapić kotlety z gryki i twarogu to grzech. Według mnie to śniadanie mistrzów, jutro spróbuję, bo omlet z płatków gryczanych, owoców leśnych i dwóch jaj mi się rozpada na patelni :/ a Twoja sałatka, tylko z dodatkiem sera feta to wariacja na temat greckiej w moim domu :) dawno nie jadłam sałatek, ech, czas wrócić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to dobrze, że zajrzałaś :D ach te nowe technologie :)
      koniecznie spróbuj i sałatki, i kotletów :) zdradzę jeszcze, że niedługo kolejne kotlety u mnie, więc jest co nadrabiać :P
      buziak!

      Usuń
  6. Uwielabiam taką sałatkę! Ja dodaję wszystko co mam akurat w lodówce. Papryka, pomidor, ogórek, kukurydza i orzechy włoskie. Czasem skuszę się na wersję z kosteczką mozzarelli.. A i czasem też pekinkę zastąpię sałatą lodową.. No niebo w gębie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć, za bardzo fajnego bloga wystawiam nominację na Liebster Blog Award.

    Szczegóły:
    www.blog.klubrownowagi.pl/2014/03/liebster-blog-award-dwie-nominacje.html

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)