wtorek, 22 lipca 2014

cold brew tea, czyli jak się ochłodzić latem


do sporządzenia tego napoju zostałam zainspirowana przez jedną z moich ulubionych blogerek - Jagodę z Pass the food. 
najpierw zobaczyłam wspaniałą cold brew coffee, ale do kawowych klimatów mi jednak daleko, zawsze byłam bardziej herbaciarą. kiedy opublikowała przepis na cold brew tea - przepadłam. postanowiłam poeksperymentować z tym nowym trendem i spodobało mi się to!
zapraszam na moją herbacianą wariację...

Składniki:

  • 2-3 łyżeczki ulubionej zielonej herbaty (u mnie mix zielonej z maliną i pomarańczą)
  • kilka malin
  • kilka listków świeżej mięty
  • 500ml zimnej, przefiltrowanej wody
  • kostki lodu do podania (opcjonalnie)
Liście herbaty i miętę zalać wodą. (Ja przyrządzałam napar w ceramicznym dzbanku do parzenia herbaty, ale wydaje mi się, że naczynie nie ma tu wielkiego znaczenia, później i tak całość należy odcedzić przez sitko lub przy pomocy filtrów do kawy.) 
Dodać lekko rozdrobione maliny - oddadzą dzięki temu więcej smaku i aromatu. 
Włożyć naczynie z herbatą i dodatkami do lodówki. 
Dalsze kroki będą zależeć głównie od indywidualnych upodobań. Herbata po 5 godzinach jest łagodna i mocno orzeźwiająca, a po 10 bardziej intensywna w smaku i mocniejsza, zawiera też więcej kofeiny (a w zasadzie teiny).

14 komentarzy:

  1. muszę wykorzystać taki przepis:d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) podziel się potem spostrzeżeniami!

      Usuń
  2. Mmm... wygląda pysznie a smakuje pewnie jeszcze lepiej!
    Na gorące dni musi dawać orzeźwenie, jakoś nigdy nie wpadłam na to by robic mrożoną gerbate zawsze tylko ta kawa :/
    Chętnie to jutro wypróbuje, mam akurat dojscie do malin :)
    A czy mięta jest obowiazkowa? Jakoś nigdy jej do niczego nie dodawałam to też nawet nie wiem ile ona kosztuje :(

    Zapraszam do mnie: http://iwillnotdieyoung.blogspot.com

    Niech moc będzie z Tobą !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie-e, mięta jest również opcjonalna : )))) jeśli nie masz/nie lubisz - nie musisz dodawać. ja mam na balkonie i uwielbiam, więc dodaję.

      Usuń
  3. Dobre to cold brew, prawda? ;) Cieszę się, że przypadło Ci do gustu. Ściskam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. yay, jeszcze jak! uwolnić się od paru dni nie mogę ;d

      Usuń
  4. Mmm, ależ to musi być dobre... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jacie! Zielona herbata w składnikach - to musi być pyszne! ;)

    Wspaniały blog :) Rewelacyjny!
    Zapraszam do mnie na fitbloga:
    positiveattitudetowards.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam do nowego spisu blogów o tematyce fit. Na razie jest w budowie ale mam nadzieję, że z pomocą Twojego bloga uda się go rozpowszechnić, a i Twój blog skorzysta będąc w spisie. Rzuć okiem FITNESIAKI

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda całkiem interesująco;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda interesująco, muszę wypróbować! :)

    Zapraszam również do siebie: http://shawsy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba wypróbuję:)

    ZAPRASZAM DO UDZIAŁU!! :)
    http://inszaworld.blogspot.com/2014/09/konkurs-jesienny.html

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)