poniedziałek, 11 marca 2013

domowa skórka pomarańczowa do wielkanocnych wypieków


taka skórka pomarańczowa jest u mnie zawsze w lodówce. to wspaniały dodatek do ciast i deserów czy do samej ich dekoracji. sam syrop jest bardzo aromatyczny i zawsze dodaję go trochę do ciasta, jest lepszy niż jakiekolwiek kupne olejki zapachowe! wykonanie jest bardzo tanie i proste, a jeden słoiczek wystarczy na wiele wypieków i naprawdę długo poleży w lodówce : )

Składniki:
  • skórka pomarańczowa z kg pomarańczy
  • szklanka cukru
skórki z pomarańczy pokroić wedle uznania, na mniejsze części. następnie trzeba 4 razy pod rząd ugotować je w wodzie (zalać zimną wodą, doprowadzić do wrzenia, odlać wodę, zalać na nowo zimną itd. 4 razy). zalewamy gorącą, czystą wodą, dodajemy cukier, zagotowujemy i przelewamy na gorąco do słoików. my słoiki dokładnie zakręcamy, a później wkładamy pod ciepły koc i trzymamy pod nim do ostygnięcia. można też zapasteryzować w garnku z odrobiną wody przez około 15-20 minut, ale wydaje mi się to zbędne, gdyż syrop cukrowy działa jako genialny konserwant i u nas taka skórka pomarańczowa potrafi stać w lodówce kilka miesięcy już po otwarciu słoiczka ;)

taka skórka to świetna dekoracja ciast - wielkanocnych mazurków, serników. idealna do dodania drobno pokrojona do masy sernikowej przed pieczeniem. nadaje ciastu wspaniałego smaku i aromatu. spełni się świetnie również w deserach - kaszkach, jabłkach z cynamonem i wszelkich słodkościach :) zastosowań jest wiele i zapewniam Was, że jak już raz ją zrobicie, będzie u Was od tej pory na każde święta :)

Przepis dodaję do akcji "Domowy wyrób", "Wielkanocne smaki III".

8 komentarzy:

  1. A takiego domowego sposobu to ja jeszcze nie widziałam.
    Bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy sposób :) Przyznam , że pierwsze słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze wyprobowac.
    Zapraszam do siebie, artykuły o odchudzaniu i nie tylko. Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeden z moich ulubionych dodatkó do ciast.

    OdpowiedzUsuń
  5. a jaka proporcja wody do tej szklanki cukru,to chyba ma znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo, można zrobić w małych słoiczkach, żeby od razu zużywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak :) polecam ten sposób!

      Usuń
  7. świetny pomysł :-) pewnie wykorzystam! a tak na marginesie - piękne zmiany na blogu!

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach...

amarantus (6) avocado (1) bajaderki (1) banan (12) batat (1) batony (1) bez cukru (18) bez jajek (17) bez mąki (11) bez mleka (10) bez nabiału (10) bezglutenowe (25) błonnik (67) boże narodzenie (7) bób (3) brokuły (7) budyń (4) bułki (2) candida (1) cebula (20) chałki (1) ciasta (12) ciasta czekoladowe (5) ciasta z owocami (5) ciasta z warzywami (3) ciasteczka (11) ciecierzyca (4) ciekawostki (25) cukinia (14) curry (16) czekolada (10) czytelnicy pytają (3) daktyle (6) dania mączne (7) desery (37) dieta strukturalna (3) dietetyczne (79) do chleba (19) drożdże (7) drożdżowe (5) dynia (6) fasola (7) fasolka szparagowa (7) fleksitarianizm (1) granola (3) groch (1) groszek (3) gruszka (2) herbata (2) jabłka (16) jagody (1) jeden garnek (8) jogurt naturalny (25) kakao (31) kanapki (14) kapusta biała (1) kapusta czerwona (1) kapusta kiszona (1) kapusta pekińska (4) kapusta włoska (2) karob (11) kasza (7) kasza gryczana (3) kasza jaglana (10) kasza manna (1) kaszka (4) koktajl (4) korzenne (1) kotlety (3) kukurydza (3) kurczak (2) kuskus (2) liebster blog (1) lunchcoach (1) makaron (9) maliny (7) marchewka (21) marynata (1) mazurki (1) mączne (1) mąka kukurydziana (8) mąka orkiszowa (21) mąka owsiana (14) mąka pszenna (23) mąka ryżowa (4) mąka z quinoa (6) mąka żytnia (12) mięso (7) migdały (1) miód (3) mleko (23) mleko roślinne (14) muffiny (13) na wynos (71) napoje (2) niskokaloryczne (48) niskotłuszczowe (33) obiad (49) obiad wegański (13) olej kokosowy (3) oliwki (7) omlet (3) orient (1) orzechy (19) otręby (30) owoce (24) owsianka (5) pancakes (11) papryka (23) pasztet (5) pełnoziarniste (51) pieczarki (11) piernik (2) pizza (3) płatki (22) pomidory (17) por (3) proste (87) przetwory (4) przyjęcia (14) quinoa (9) rabarbar (6) rodzynki (11) roszponka (1) ryba (3) ryż (2) ryż brązowy (9) sałatki (3) seler (11) ser (8) sernik (3) sezam (6) siemię lniane (23) słonecznik (1) smażone (3) soczewica (7) soja (5) sposób na warzywa (43) stewia (1) strączkowe (1) surówki (7) szarlotka (1) szpinak (4) szybkie (82) śliwki (6) śniadanie (46) świeże zioła (38) tapioka (1) testowanie (40) tortilla (3) truskawki (4) tuńczyk (5) versatile blogger award (1) warsztaty kulinarne (1) wątróbka (1) wegańskie (8) wegetariańskie (9) wegetariańskie łakocie (26) wędlina (4) wielkanoc (10) wiem co jem (2) winogrona (1) wiórki kokosowe (21) współpraca (5) zapiekanki (2) zdrowe (113) zdrowy podwieczorek (19) ziemniak (9) zrób to sam (39) zupa (7) żurawina (6)